2017 – Przetarg na 9 autobusów
O G Ł O S Z E N I E
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne „Świdnica” Sp. z o.o. ogłasza przetarg nieograniczony (zamówienia sektorowe) na:
„Dostawę 9 szt. ( 7 szt. typu SN i 2 szt. typu KN) fabrycznie nowych autobusów , posiadających 100% niskiej podłogi na całej długości bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego, jednoczłonowych, o silniku spełniającym normę emisji zanieczyszczeń minimum EURO 6 przeznaczonych dla komunikacji miejskiej zbiorowej , wolnych od wad fizycznych i prawnych”.
Ogłoszenie zostało przesłane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 24.05.2017. i otrzymało tymczasowy numer referencyjny 2017-069875 (17-208325-001) oraz ukazało się na stronie internetowej www.mpk.swidnica.pl
1.Termin realizacji zamówienia:
I transza – do 31.01.2018. ( 3 pojazdy SN)
II transza – do 30.03.2018. ( 3 pojazdy SN
III transza – do 25.06.2018. ( 1 pojazd SN i 2 KN)
2. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do postępowania:
05.07.2017. do godz. 10.00 w sekretariacie Przedsiębiorstwa w Świdnicy, ul. Inżynierska 6.
3. Wadium: 140.000,00 PLN (słownie: sto czterdzieści tysięcy PLN).
4. Cena Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: 0,00 PLN. SIWZ można uzyskać na stronie internetowej www.mpk.swidnica.pl .
5. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 05.07.2017. o godz. 10.15. w sali narad Przedsiębiorstwa, Świdnica, ul. Inżynierska 6.
6. Kryteria oceny ofert:
Całkowity koszt brutto oferowanych pojazdów – 60%
Parametry techniczne i eksploatacyjne – 20%
Oszczędność energii i ochrony środowiska – 5%
Warunki gwarancji i serwisu oraz rabat na części – 10%
Termin realizacji – 5%.
7. Upoważniony do kontaktowania się z oferentami:
Kierownik Działu Zasobów Majątkowych – mgr inż. Mirosław Jajko
Tel. 074 851-81-21, fax: 074 660-45-90.
Ogłoszenie o przetargu
Formularz JEDZ
Ogłoszenie w dzienniku urzędowym
Ogłoszenie PDF
Dodano: 26-05-2017
Przez:Admin
————————————-
Odpowiedzi na pytania dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pyt.1.Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania autobusu z systemem przeciwpożarowym z detekcją działającą na zasadzie elektrycznej i z płynnym środkiem gaszącym, który będzie spełniał pozostałe wymagania funkcjonalne wymagane przez Zamawiającego dotyczące diagnozowania i monitorowania stanu systemu?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający dopuszcza.
Pyt. 2. Czy Zamawiający wymaga zastosowanie systemu monitoringu wizyjnego IP (opartego na kamerach cyfrowych IP i rejestratorze cyfrowym IP), zgodnie z najnowszymi technologiami stosowanymi w systemach monitoringu wizyjnego ?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający wymaga.
Pyt. 3. Czy Zamawiający przewiduje zastosowanie do pobierania nagrań sieci Wi-Fi w zajezdni i w związku z tym oczekuje wyposażenia rejestratora w moduł Wi-Fi i antenę, które zapewnią szybkość przesyłanych danych min. na poziomie 40 Mbit/s ?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający przewiduje zastosowanie do pobierania nagrań z sieci Wi-Fi w zajezdni i oczekuje wyposażenia rejestratora w moduł Wi-Fi i antenę, które zapewnia szybkość przesyłanych danych min. na poziomie 40 Mbit/s.
Pyt. 4. Czy Zamawiający wymaga, aby oprogramowanie rejestratora oraz oprogramowanie do obsługi (zarządzania systemami w pojazdach) było obsługiwane w języku polskim ?
Odpowiedź: Tak . Dopuszcza się szczegółowy i kompletny opis obsługi oprogramowania w języku polskim.
Pyt. 5. Czy Zamawiający zwiększy maksymalne zużycie energii dla przebiegu 800.000 km autobusu klasy KN do wartości 10.252.800 MJ ?
Odpowiedź: Tak, Zamawiający zwiększy maksymalne zużycie energii do wartości 10.252.800 dla autobusów KN.
Pyt. 6. Czy Zamawiający dopuści pojazd 12m o zużyciu energii na poziomie 11.230.000MJ oraz 10m o zużyciu na poziomie 10.460.000MJ ?
Odpowiedź: Autobusy SN – NIE. Autobusy KN – TAK.
Pyt. 7. Czy Zamawiający dopuści pojazd 12m z maksymalnym poziomem emisji CO2 1,100kg/km oraz pojazd 10m z maksymalnym poziomem emisji 0,950 kg/km?
Odpowiedź: Autobusy SN – NIE, Autobusy KN – TAK.
Pyt 8. Czy Zamawiający dopuści pojazd 12m ze zużyciem paliwa na poziomie 39,0 l/100km?
Odpowiedź: NIE dopuści.
Pyt. 9. Czy Zamawiający zmieni maksymalne zużycie oleju napędowego w SORT 2 na
39 l/100 km ( autobus 12m) z zachowaniem punktacji ?
Odpowiedź: NIE.
Pyt. 10. Zamawiający w SIWZ , pkt. 25 Kryteria oceny ofert, podpunkt 4.1. Okres gwarancji na cały autobus, w kolumnie Metodologia oceny nie wpisał kryterium oceny. Prosi się o uzupełnienie sposobu przyznawania punktów.
Odpowiedź: Uzupełnienie będzie brzmiało: „Wykonawca z najdłuższym okresem gwarancji na cały autobus”
Pyt. 11. Zamawiający w Części II B SIWZ , pkt. 14 , oraz w części II A SIWZ, pkt 15 , napisał: pokrywy obsługowe (klapy) wykonane z blachy nierdzewnej gat. jw. lub z aluminium.
Prosimy o dopuszczenie pokryw obsługowych z tworzyw sztucznych.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza pokrywy obsługowe z tworzyw sztucznych.
Pyt. 12. Zamawiający w części II B SIWZ, pkt 19, oraz w Części II A SIWZ, pkt 20, napisał:
(…) Obsługa poprzez minimum trójstopniowy przełącznik umiejscowiony z prawej strony przy kolumnie kierownicy oraz zawór hamulcowy stopki pedału, włączony przed hamulcem roboczym, wyłączany przyciskiem na pulpicie kierowcy.
Ponieważ podkreślony fragment opisu wymagania jest dla nas niezrozumiały, prosimy o doprecyzowanie jakiego rodzaju rozwiązanie jest wymagane przez Zamawiającego ?
Odpowiedź: „Retarder obsługiwany poprzez minimum trójstopniowy przełącznik umiejscowiony z prawej strony przy kolumnie kierowniczej. Retarder obsługiwany pedałem hamulca włączany przed hamulcem roboczym . Retarder wyłączany przełącznikiem umiejscowionym na pulpicie kierowcy.
Pyt.13. Wnosi się o potwierdzenie, że Część II A SIWZ i Część II B SIWZ wypełnia na wezwanie Zamawiającego tylko Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
Odpowiedź: Zamawiający NIE potwierdza. Każdy Wykonawca wraz z ofertą przedkłada również CZEŚĆ II A i CZĘŚĆ II B Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia podpisane przez osoby upoważnione.
Pyt. 14. Wnosi się o zmianę zapisu w Części II B SIWZ ,pkt. 16 na:
(…) Naprzeciw drugich drzwi specjalna powierzchnia (miejsce o wymiarach co najmniej 750 mm x 1300 mm) przystosowana do przewozu wózka inwalidzkiego LUB dziecięcego (…).
Odpowiedź: Zamawiający zgadza się na proponowany opis.
Pyt. 15. Dotyczy SIWZ w Części II B, pkt. 16:
a) Czy Zamawiający wymaga aby autobus typu KN był przystosowany do przewozów rowerów?
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza.
b) A jeśli tak, prosimy o potwierdzenie, że powierzchnia w autobusie ma być przystosowana do przewozu roweru lub wózka inwalidzkiego/dziecięcego.
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza.
Pyt. 16. (Dotyczy Części II B SIWZ, pkt 17. oraz pkt. 25 podpunkt 3.3 SIWZ) Prosi się o potwierdzenie , że obowiązującym maksymalnym poziomem emisji zanieczyszczeń CO2 jest ten zapisany w Kryteriach oceny ofert dla autobusów KN, tj. 0,884kg/km. Prosimy również o korektę punktu 44. Zużycie paliwa.
Odpowiedź: Zamawiający NIE potwierdza. Maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) nie może być wyższy niż 0,975 kg/km dla autobusów typu KN. Bez korekty punkt 44.
Pyt. 17. (Dotyczy Części II A SIWZ, pkt. 18 oraz pkt 25 podpunkt 3.3. SIWZ). Prosi się o potwierdzenie , że obowiązującym maksymalnym poziomem emisji zanieczyszczeń CO2 jest ten zapisany w Kryteriach oceny ofert dla autobusów SN, tj. 0,962kg/km. Prosimy również o korektę punktu 45. Zużycie paliwa.
Odpowiedź: Zamawiający NIE potwierdza. Maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) nie może być wyższy niż 0,975 kg/km dla autobusu typu SN. Bez korekty punkt 45.
Pyt. 18. (Dotyczy Części II B SIWZ, pkt. 5 oraz Części II A SIWZ ,pkt 5 – dopuszczalna masa całkowita 18000Kg).
Zwracamy się z prośbą o zmianę zapisów w pkt. 5 na następujące:
„Dopuszczalna masa całkowita do 19500 kg”.
Odpowiedź: Zamawiający wyrażą zgodę na zmianę zapisu pkt 5.tj. „Dopuszczalna ,masa całkowita do 19 500 kg”.
Pyt. 19. (Dotyczy Części II A SIWZ, pkt. 36 i Część II BSIWZ, pkt. 37.
Prosi się o dopuszczenie także luster z możliwością składania na szybę czołową.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza luster z możliwością składania tylko na szybę czołową.
Pyt. 20. (Dotyczy SIWZ pkt 25 podpunkt 2.5 oraz Części II B pkt. 14 SIWZ).
a) Prosi się o potwierdzenie , że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i przyzna dodatkowe 3 punkty, jeśli autobusy będą posiadać homologację dotyczącą palności zgodnie z regulaminem 118 EKG ONZ, który jest równoważny dyrektywie 95/28/WE – dotyczącej homologacji palności i w procesie homologacji ją zastąpił.
b) Prosi się o potwierdzenie, że posiadanie homologacji palności jest rozwiązaniem preferowanym, a nie bezwzględnie wymaganym.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający potwierdza pkt. a i pkt. b.
Pyt. 21. Zamawiający w Części II B SIWZ , pkt 10 oraz Części II A SIWZ, pkt 10. napisał:
(…) stanowisko do mocowania wózka na drzwiach środkowych ( w świetle drzwi środkowych);
Prosi się o jednoznaczne potwierdzenie, że przez powyższy zapis Zamawiający ma na myśli stanowisko do mocowania wózka znajdujące się naprzeciwko drzwi środkowych.
Odpowiedź: TAK.
Pyt. 22. W części II A SIWZ punkt 46 tabeli oraz w Części II B SIWZ punkt 45 tabeli Zamawiający zawarł zapisy o okresach gwarancji. Przy czym w punktach 5, 6 i 7 napisał o preferowanych wydłużonych okresach gwarancji. Prosi się o potwierdzenie, że Zamawiający jedynie preferuje , a nie wymaga bezwzględnego udzielenia wydłużonych okresów gwarancji na wymienione tam elementy autobusu.
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza, że jedynie preferuje a nie wymaga.
Pyt. 23. W części II A SIWZ punkt 15 i 46 tabeli oraz w Części II B SIWZ punkt 14 i 45 tabeli Zamawiający wymaga gwarancji na powłokę lakierniczą nadwozia.
Prosi się o potwierdzenie, że Zamawiający rozumie przez to zewnętrzne powłoki lakiernicze nadwozia.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający potwierdza, że rozumie przez to zewnętrzne powłoki lakiernicze.
Pyt. 24. Zamawiający w Części III SIWZ § 5, ust. 2 napisał:
Z gwarancji są wyłączone materiały eksploatacyjne, bezpieczniki, żarówki, paski klinowe, klocki hamulcowe, okładziny klocków hamulcowych. Czy Zamawiający zgodzi się na rozszerzenie tego zapisu o:
– świetlówki, diody świetlne,
– normalnie zużywające się tarcze hamulcowe,
– amortyzatory (poza wadami fabrycznymi),
– pióra wycieraczek,
– szkło przy uszkodzeniach mechanicznych,
– uszkodzenia opon wynikłych z niewłaściwego ustawienia geometrii zawieszenia, eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem, przeciążenia oraz uszkodzeń mechanicznych?
Odpowiedź: TAK, Zamawiający zgadza się na rozszerzenie tego zapisu w powyższej treści.
Pyt. 25. W części III SIWZ – projekcie umowy – § 6 ust. 7 Zamawiający napisał:
Wykonawca nieodpłatnie będzie dostarczał części, zespoły i podzespoły do napraw gwarancyjnych.
Czy Zamawiający potwierdza, iż pod pojęciem nieodpłatnego dostarczania części do napraw gwarancyjnych Zamawiający rozumie również, iż za części do napraw gwarancyjnych zostanie wystawiona faktura z wydłużonym okresem płatności , co pozwoli Zamawiającemu rozliczyć wnioski gwarancyjne i refakturować producenta autobusów. Procedura ta powoduje iż Zamawiający nie jest obciążony kosztami części do napraw gwarancyjnych.
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza.
Pyt. 26. Dotyczy Części III SIWZ – projekcie umowy – § 7 ust. 1. „Wykonawca usunie awarię w ciągu 72 godzin od momentu przekazania informacji drogą faksową, lub email-em”.
Prosi się o potwierdzenie, że termin 72 godzin obowiązuje w dni robocze.
Odpowiedź: TAK, Zamawiający potwierdza.
Pyt. 27. Dotyczy Części III SIWZ – projekt umowy – § 7 ust. 4 c):
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu na następujący:
Zamawiający rozliczy fakturą koszty robocizny w terminie 7 dni od dnia wystawienia wniosku gwarancyjnego.
Odpowiedź: Zamawiający NIE wyraża zgody.
Pyt. 28. W części III SIWZ – projekcie umowy – § 8 ust. 3 Zamawiający napisał:
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne: (…)
c) za zwłokę w usunięciu awarii w wysokości 300 zł za każdy dzień zwłoki.
a) prosi się o potwierdzenie że kara zostanie naliczona za każdy dzień roboczy zwłoki.
b) prosi się o potwierdzenie, że kary naliczane będą w przypadku usterki wyłączającej pojazd z eksploatacji.
Odpowiedź: a) NIE b) TAK, Zamawiający potwierdza.
Pyt. 29. Zamawiający w Części II B SIWZ , pkt. 41 oraz w Części II A SIWZ, pkt 42, napisał:
Na podsufitkach wzdłuż okien bocznych w przestrzeni pasażerskiej muszą znajdować się ramki reklamowe z folią ochronną w formacie A3 umożliwiające łatwe umieszczenie plakatów i ogłoszeń.
Prosi się o podanie minimalnej liczby ramek reklamowych A3.
Odpowiedź: W autobusach SN – min. 12 szt. , w autobusach KN – min. 10 Szt.
Pyt. 30. W części II A SIWZ str. 21 oraz w części II B SIWZ str. 21 Zamawiający napisał:
„Niniejsze zamówienie obejmuje również przeprowadzenie instruktażu pracowników Zamawiającego w zakresie eksploatacji autobusów oraz prac serwisowych i obsługowo naprawczych”.
Prosimy o potwierdzenie, że chodzi o przeszkolenie minimum 8 pracowników zaplecza technicznego Zamawiającego w zakresie obsług, diagnozy i napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych dostarczonych typów autobusów, oraz minimum 16 kierowców w zakresie prowadzenia i obsługi tych pojazdów zgodnie z zapisem § 4 części III SIWZ – projektu Umowy.
Odpowiedź: TAK. Zamawiający potwierdza. Projekt umowy mówi wprost o 8 i 16 pracownikach.
Zmiany w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
1.Zmienia się zapis w pkt. 25 SIWZ, pkt. 2 – Parametry techniczne i eksploatacyjne, pkt.2.1 (w tabeli – Metodologia oceny) na:
Pojemność silnika typu SN i typu KN:
– od 6000 – 7000cm3 – 3 pkt. (było: od 6500 – 7000cm3 – 3 pkt.)
Pozostałe pojemności – bez zmian.
2. Zmienia się zapis w pkt. 25 SIWZ, pkt. 3 – Oszczędność energii i ochrony środowiska, pkt. 3.2
( w tabeli – Metodologia oceny ) na:
….Maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla (CO2) nie może być wyższy niż 0,975kg/km dla autobusów SN i KN. ( zmiana z 0,962kg/km dla autobusu SN i zmiana z 0,884kg/km dla autobusu KN)
3. W pkt. 9.3.a SIWZ (Fakultatywne podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy PZP) str. nr 6 – dodaje się ppkt. 4 o treści:
„ 4) który naruszył obowiązki dotyczące podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 15 ustawy PZP, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności”.
4. Zmienia się zapis pkt 3 SIWZ . W wierszu trzecim tj. było … o której mowa w art. 24a u.p.z.p…” na … o której mowa w art. 24aa u.p.z.p….”
Dodano: 28-06-2017
Przez:Admin
————————————-
OGŁOSZENIE O
UNIEWAŻNIENIU
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne „Świdnica” Sp. z o.o. informuje, że, do dnia 05.07.2017 do godz. 10.00 nie wpłynęła żądana oferta w postępowaniu w trybie przetarg nieograniczony (zamówienia sektorowe) na:
Dostawę 9 szt. ( 7 szt. typu SN i 2 szt. typu KN) fabrycznie nowych autobusów , posiadających 100% niskiej podłogi na całej długości bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego, jednoczłonowych, o silniku spełniającym normę emisji zanieczyszczeń minimum EURO 6 przeznaczonych dla komunikacji miejskiej zbiorowej , wolnych od wad fizycznych i prawnych”.
W związku z tym, zgodnie z Art. 93 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz. U z 2015 r. , poz. 2164. Zmiana: Dz. U z 2016 r., poz. 1020) Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne „Świdnica” Sp. z o.o. unieważnia powyższe postępowanie o udzielenie zamówienia.
Dodano: 05-07-2017